Program for folkehelsearbeid i Færder kommune 2017–2022 - Sluttrapportering på tiltaksnivå

  1. 1 Sluttrapportering på tiltaksnivå
  2. 2 Rapportering
    1. 2.1 Beskrivelse av tiltaket
    2. 2.2 Prosjektorganisering
    3. 2.3 Hva var formålet med tiltaket?
    4. 2.4 Hvem var sentrale aktører i utvikling av tiltaket?
    5. 2.5 Hvordan har tiltaket ivaretatt innovasjonsaspektet i programmet?
    6. 2.6 Hvordan har målgruppene vært involvert og fått medvirke i utvikling og gjennomføring av tiltaket?
    7. 2.7 Hvordan har tiltaket bidratt til å styrke samarbeid på tvers av sektorer og aktører i kommunen?
  3. 3 Evaluering
    1. 3.1 Hva slags evaluering er blitt gjort av tiltaket og hvem har utført den?
    2. 3.2 Hvorfor ble denne typen evaluering valgt?
    3. 3.3 Hva er hovedfunnene i evalueringen?
    4. 3.4 Har det vært knyttet annen forskning til tiltaket enn evaluering? I så fall hvilke og hvorfor? Oppgi gjerne lenker til publisert materiale.
  4. 4 Resultater og læringspunkter
    1. 4.1 Er tiltaket blitt tatt inn i varig drift, eller er det lagt planer for at det skal bli et varig tiltak? Hvis ikke, forklar hvorfor.
    2. 4.2 Kan tiltaket sies å bidra til å fremme kommunens systematiske folkehelsearbeid? På hvilken måte og hvorfor/hvorfor ikke?
    3. 4.3 Har tiltaket vært med på å integrere psykisk helse og rusmiddelforebygging i det systematiske folkehelsearbeidet? På hvilken måte og hvorfor/hvorfor ikke?
  5. 5 Deling av erfaring
    1. 5.1 Har dere en plan/prosess for informasjonsutveksling/overføring av resultater og læringspunkter til andre deler av kommunen og eksterne interessenter/kommuner?
    2. 5.2 Hvilke resultater fra tiltaket kan være nyttig for andre kommuner å få vite om?
    3. 5.3 Hvilke læringspunkter (både positive erfaringer og utfordringer) fra selve tiltaksutviklingen kan andre kommuner ha nytte av å vite om?
  6. 6 Kilder
  7. 7 Fylkeskommunens vurdering av tiltaket

7 Fylkeskommunens vurdering av tiltaket

  1. Hvordan vurderer fylkeskommunen tiltaket i lys av fylkets mål med programarbeidet?
  2. Hvordan vurderer fylkeskommunen kommunens tiltaksutvikling mht. involvering av målgruppen?
  3. Hvordan vurderer fylkeskommunen evalueringen som er gjort?
  4. Hva slags kunnskap om helsefremmende arbeid har tiltaket bidratt med for å fremme barn og unges helse og livskvalitet?