Har deres forening behov for frivillig innsats fra skoleelever?

Elever fra ungdomsskolene i Færder kommune og elever ved Nøtterøy videregående skole er klare til å yte en frivillig innsats for lag og foreninger i kommunen!

Har ditt lag, forening eller organisasjon behov for flere og yngre frivillige?

Gjennom valgfaget «Innsats for andre» kan elever ved Teigar ungdomsskole, Borgheim ungdomsskole og Tjøme ungdomsskole gjøre frivillig arbeid for lag og foreninger. Valgfaget gjennomføres fra august 2019 til mai 2020, men engasjementet må ikke vare hele året.

Elevene ved Nøtterøy videregående skole har mulighet til å få Frivillighetsattesten ved å gjøre frivillig arbeid på skolen eller i samfunnet. For å få Frivillighetsattesten må eleven ha deltatt i frivillig arbeid i minimum 10 timer etter skoletid eller i helgene.

Relevante oppgaver/prosjekter for elevene:

• Planlegg, gjennomføre og evaluere små og store arrangement
  • Deltagelse i organisasjonsarbeid
  • Aktivitetsrettet involvering
  • Andre frivillige oppgaver

Lag og foreninger inviteres også til å holde stand på Nøtterøy videregående skole onsdag 11. september kl. 11.00 til 12.00 i kantinen på skolen. På standen kan organisasjoner og foreninger presentere seg ovenfor elevene og presentere mulige oppgaver og prosjekter for elevene.

Alle elevene ved skolen vil være til stede og gå rundt på standene.

Informasjon i påmeldingen:

• Navn på organisasjon
  • Navn på person(er) som skal stå på standen
  • Behov for bord/stoler

Benytt sjansen til å melde inn behov for hjelp av skoleelever til et prosjekt, konkrete oppgaver eller generelt frivillig arbeid!

For mer informasjon om valgfaget og Frivilligattesten, kontakt, tore.aasen.oderud@faerder.kommune.no