Fynsletta - Hvasser syd t/r

Denne turen går via grusveier og noe natursti, og egner seg godt for både barnevogn og sykkel.

Lengde på turen

Ca 6 km

Startsted og parkering

Stor parkeringsplass på Fynsletta.

Beskrivelse av ruten

Denne turen går på grusveier og litt natursti. Vi starter på Fynsletta hvor det er fint og ta en bad og en liten pause før eller etter turen.

Gå sydover på veien, følg den inn i skogen til du får informasjonstavle på venstre side. Sving til venstre og følg veien helt ut og den går over i sti til høyre. Følg denne og hold venstre til du kommer ut på Krøkle. Muligheter for de med barnevogn, det er enklest og velge veien tilbake selv om det skulle gå greit å følge turbeskrivelsen videre.

Når du kommer ut av skogen, følger du Liaveien til du får Storemyrveien på høyre side, sving inn og ta andre vei til venstre. Når du kommer til det brune huset, hold høyre og gå inn i skogen og videre inn i hyttefeltet. Følg veien til du møter Liaveien igjen, gå noen meter og inn stien.

De med barnevogn går litt lengre og inn veien til høyre. Kryss Kvieveien og gå videre inn blant hyttene til du kommer ut av skogen. Sving så inn til høyre, langs nettinggjerdet og gå til du møter Jørestrandveien. Følg den til du igjen møter informasjonskartet og gå tilbake til parkering.

Vanskelighetsgrad

Turene vurderes etter fire vanskelighetsgrader: flatt, bratt, sykkel og barnevogn. Denne ruten er kategorisert som:

• flatt
  • sykkel
  • barnevogn

God tur!

Hilsen ukens turtipser,
Kulturenheten

Har du et turtips?

Hver uke publiserer vi nye turtips. Du kan enkelt legge inn ditt turtips via dette skjemaet.