På innsiden av Teie skole - kom mai du skjønne milde...

Og med månedsskiftet kom varmen- vi minnes på følelsen av sol og varme, det er herlig!

I skole og SFO er det god driv, og det jobbes med ulike temaer på trinnene. Litt forskrekket blir man jo når politiet dukker opp, men så viser det seg at det var 1. trinnet som hadde invitert en ekte politimann på besøk... det var skikkelig stas!

Skolens elevråd har hatt besøk av elevrådet fra Brattås, som gjerne ville se på våre uteområder. Elevrådet hadde forberedt omvisning og presentasjon.

På 7. trinn er de i gang med å øve til avslutningen, det er en tid med blandede følelser. Vet ikke om vi røper for mye, men polonese blir det, og den kommer til å «sitte»! I år gjennomfører vi avslutningen på Teie skole, og vi gjør noen endringer mht serveringen. Det blir høytidelig og hyggelig!

Heldige er 6. trinnet som hadde sitt leirskoleopphold på Brennabu denne uken. Vi har fått bilder, filmer og meldinger fra lærerne som melder om dager fulle av vinteraktiviteter i herlig «påskesol». Elevene er eksemplariske og får skryt fra leirskolen.

Foreldremøter og utviklingssamtaler er gjennomført med noen få unntak. Vi planlegger for en litt annerledes prosess rundt foreldremøter med foreldrekontaktene til høsten.

Skole, FAU- og kommunerepresentant er i gang med møter om parkeringsforhold, skolens uteområde og trafikksituasjonen, og om spørsmål knyttet til digitale skolehverdag. Informasjon om dette kommer ut via FAU-referater.

I SFO er det som vanlig variert aktivitet ute og inne. Herlig å se hengekøyene ute denne uke. Planter som har vi har drevet frem hydroponisk inne, planter vi nå om i kasser ute. Mange barn er ivrige i dette arbeidet. Oppstarten med «Værekraft» har vært en suksess, og videreføres for de eldste i SFO også neste år. (Vi håper at de fleste elevene på årets 2. trinn fortsetter på SFO også på 3. trinn. Les https://faerder.kommune.no/tjenester/barnehage-skole-og-familie/skole/sfo/sfo-priser-og-betaling/sfo-priser-og-betalingsreglement/).

Vår flinke kokk Vivian går av med pensjon til sommeren. Prosess med å finne en arvtaker er i gang.

Mai har mange fridager i år, og det er mye vi skal rekke. Vi har en god plan, og vi oppfordrer foresatte til å følge nøye med på info. som sendes ut.

• 16. mai blir det øvetog, det er hyggelig om elevene har med flagg. Etter øvetoget samler vi elever på 1.-4. trinn til en felles sangstund med 17. maisanger og «Teierop». Det blir gøy!
  • Informasjon om nye trinn for 2024 - 2025 legges ut i uke 22. Skolen vil ha dialog med FAU om endringer som berører enkelttrinn.
  • Førskoledag for nye 1. klassinger er 29. mai. Vi gleder oss til å ta imot de nye 1. klassingene.
  • Felles sommeravslutning 1.- 6. trinn med påfølgende trinnavslutning gjennomføres for første gang i år! Hold av onsdag 12. juni kl. 17.00 (reservedato er torsdag 13.juni ved dårlig vær). Etter fellesavslutningen går elever og foresatte trinnvis til tildelt område for trinnavslutning (planlegges av klassekontakter).

Helt avslutningsvis må vi fortelle at Færderskolen har gjennomført «læringsfestival» for alle lærere i kommunen. Ungdomsskolene og barneskolene hadde hver sin festival. På læringsfestivalen bidro alle skolene med ulike lærerforedrag basert på praksiseksempler fra egen skole. Teie bidro med Tenkende klasserom, bit:bot en liten robot og leselykke. Våre flotte lærere inspirerte andre Færder lærere, og vi ble inspirert av de andre skolene.

Vi ønsker alle en fin mai måned!

Hilsen alle oss på Teie