Lansering av rapport om "Beefing, voldsbruk og avtalte slåsskamper blant ungdom i Færder"

Som følge av flere bekymringsmeldinger om økende rusbruk, beefing, voldsbruk og avtalte slåsskamper samt filming av slåsskampene ble det i våres satt sammen en prosjektgruppe i Færder kommune, som skulle kartlegge situasjonen og gi forslag til tiltak. Onsdag 18. september ble rapporten «Beefing, voldsbruk og avtalte slåsskamper blant ungdom i Færder» lansert. Rapporten inneholder funn og forslag til handlingsplan.

Om Prosjekt positivt ungdomsmiljø

Prosjekt Positivt ungdomsmiljø ble etablert som følge av flere bekymringsmeldinger om økende rusbruk, beefing, voldsbruk og avtalte slåsskamper samt filming av slåsskampene. Kartleggingsteamet har gjennomført en kartlegging etter HKH modellen (Hurtig Kartlegging og Handling), under veiledning av KoRus Sør. Rapporten "Beefing, voldsbruk og avtalte slåsskamper blant ungdom i Færder" (PDF, 3 MB) ble 18. september offisielt overrakt til politisk og administrativ ledelse i Færder kommune.