Visste du at vi i Færder kommune har en egen rådgiver for frivillighet?

Helena Bisgaard, rådgiver frivillighet Frivillighet er hjertet i samfunnet vårt. For meg handler frivillighet om å bruke mitt engasjement inn i viktige oppgaver i vårt lokalsamfunn. Frivillighet skal skape energi og det skal oppleves som meningsfylt, sier Helena Bisgaard, rådgiver frivillighet

Færder kommune er stolte av å presentere Helena Bisgaard som vår rådgiver frivillighet. Hun har rukket å jobbe hos oss i knappe to måneder,  og på den tiden har hun i rekordfart startet arbeidet med å bli kjent med alle delene av den enorme frivilligheten i Færder kommune.

Helena har de siste årene vært ansatt i Humanetisk forbund og Vestfold Røde kors. Som rådgiver frivillighet skal hun være rådgiver både intern for Færder kommune og eksternt for alle frivillige lag og foreninger.

For at du med rekordfart skal bli bedre kjent med Helena, kommer det her noen kjappe fakta om vår rådgiver frivillighet:

Hvem er Helena:

Jeg er 38 år og bosatt i Færder kommune,  omgitt av en stor og aktiv familie som jeg stort sett omtaler som sirkuset.

Når startet du med frivillig arbeid?

Å gjøre en frivillig innsats handler om å bidra, og jeg kan huske at vi alle bidro på loppemarked. Mitt første minne er nok fra loppemarked - jeg solgte tekstiler. Sengetøy og duker for 5 kroner stykk.

Er du frivillig i dag?

Jeg er frivillig i Tønsberg Røde kors, på Fellesverket  ellers handler mitt  frivillige engasjement om å bidra der barna mine er aktive, både i foreldrearbeid ved skolen og å følge opp barnas fritidsaktiviteter.

Hva er ditt beste frivillighetsøyeblikk?

Mitt beste frivillighetsøyeblikk er ikke lett å sette fingeren på, men jeg tar med meg opplevelsen av at min innsats utgjør en forskjell for andre. Gleden i andres liv setter spor i hjertet og gir energi til å yte mer frivillig innsats.

Kontakt

Helena liker å snakke med folk; så ring eller send henne en epost om du trenger et råd, har noe viktig å fortelle henne eller rett og slett vil ønske henne hjertelig velkommen!
Helena Bisgaard: helena.bisgaard@faerder.kommune.no / tel 905 56 021.

I tillegg til Helena består frivillighetsteamet til Færder kommune av idrettsrådgiver, daglig leder Færder frivilligsentral og kultursjef. Teamet jobber sammen for å faglig nå bredden av frivilligheten i Færder kommune. Alle fire er ansatt i Kulturenheten, så om du har spørsmål som omhandler frivillighet, men ikke helt vet hvem du skal spørre, så ta kontakt med en av oss, så hjelper vi deg å nå rett person.