Færder kommune legger til rette for at færderfolk kan hjelpe hverandre

Appen Nyby hjelper oss med å lage et samfunn der vi hjelper hverandre. Frivillige kan melde seg til tjeneste i appen og de med behov for hjelp kan registrere sine oppdrag i appen.

Mennesker som snakker sammen. Foto. - Klikk for stort bilde

Hvordan fungerer Nyby appen?

1. Last ned og registrer deg i appen Nyby om du trenger hjelp eller kan bidra.
  2. Ønsker du å bli frivillig i Færder frivilligsentral velger du gruppen Færder Frivilligsentral. Da tar vi kontakt med deg og avtaler hvilke oppdrag du kan hjelpe til med, gjennom Nyby appen. Husk å ha på push-varsler.
  3. I gruppen "Trenger du hjelp - Færder frivilligsentral" kan alle innbyggere legge inn forespørsler når de har behov for hjelp. Det står mange klare for å hjelpe.
  4. Hjemmeboende med hjemmetjenester kan ta kontakt med sin primærkontakt i hjemmetjenesten eller Færder frivilligsentral, for å få hjelp til å melde inn behov.

Hva kan du få hjelp til?

Ting du kan få hjelp til i denne gruppen er for eksempel praktiske ting du ikke kan få gjort selv. For eksempel lettere hagearbeid, andre små praktiske ting hjemme, handling eller en å gå tur sammen med. Som pårørende til en som har behov for hjelp, kan du også legge inn behov. Husk å ha på push-varsler.

Ta kontakt om du synes det er vanskelig å bruke appen

Kontakt Færder Frivilligsentral, og vil vil finne gode løsninger for deg.
E-post: frivilligsentral@faerder.kommune.no eller ring Færder frivilligsentral 90 68 71 03.