Færder kommune arrangerte «Beefing for dialogue – part 2» onsdag 7. august

Prosjekt positivt ungdomsmiljø inviterte igjen til et møte – med ungdom for ungdom.

Beefing, voldsbruk og avtalte slåsskamper

Tema for møtet var oppfølging etter «Beefing for dialogue» møtet vi hadde 22. mai hvor ungdom hjalp oss med å forstå hva som skjer i ungdomsmiljøet rundt tema beefing, voldsbruk og avtalte slåsskamper blant ungdom i Færder.

Formålet med møtet var å få frem ungdommenes innspill og meninger om tiltak vi har foreslått på bakgrunn av funn i kartleggingen, og mest av alt å få ungdommene til å komme med forslag til tiltak selv.

Takk til ungdommene

Vi er glade for at 17 ungdom prioriterte en av sine feriedager i sommer til å snakke med oss for å bidra til at Færder kommune blir et bedre sted for ungdom å være. Å se at så mange ungdom engasjerer seg i å snakke om utfordringer som berører ungdomsmiljøet er sterkt og gripende. Vi har fått mange gode innspill til tiltak som vi ønsker å følge opp videre. Vi vil takke hver og en av ungdommene som har bidratt i denne prosessen, det gir oss stor tro på at vi vil finne de beste løsningene sammen.