Barnevernet i Færder er tett på

NRK

Siden 2016 har Færder kommune vært en av tre forsøkskommuner som har testet nye måter å drive barneverntjeneste. Kommunen har overtatt de statlige barnevernsoppgavene, noe som gjør at barneverntjenesten har kommet tidligere inn i saker og fått muligheten til å skreddersy tiltak til barn, unge og familier, slik at færre må flyttes fra sine foreldre.

En mor forteller om sine opplevelser med barneverntjenesten i Færder

I et innslag på Dagrevyen, NRK 7. januar, forteller en mor at Færder barneverntjeneste var redningen da barneverntjenesten hjalp henne og sønnen i en tøff periode i livet. Her kan du lese NRKs nettartikkel eller se innslaget på Dagrevyen.

Barnevernsleder Ida Steinrem ble i forbindelse med oppslaget intervjuet på Dagsrevyen NRK hvor hun forteller hvordan barneverntjenesten jobber i Færder:

NRK